Асноўнымі задачамі сістэмы кіравання аховай працы з'яўляюцца:
- ўдасканаленне кіравання аховай працы;
- планаванне мерапрыемстваў па ахове працы;
- прафілактыка вытворчага траўматызму і прафесійнай захваральнасці;
- паляпшэнне ўмоў працы, ліквідацыю небяспечных і шкодных вытворчых фактараў;
- распрацоўка і ўкараненне працэдур, якія забяспечваюць ідэнтыфікацыю небяспекі. Ацэнка прафесійных рызык, падрыхтоўка, рэалізацыя і аналіз эфектыўнасці мерапрыемстваў па іх зніжэнні;
- стымуляванне дзейнасці па ахове працы;
- вывучэнне, абагульненне і прапагандаванне вопыту работы працоўных калектываў па ахове працы;
- інфармаванне і нарматыўнае прававое забеспячэнне па пытаннях аховы працы;
- забеспячэнне кантролю за выкананнем патрабаванняў па ахове працы.
Праца калектыву прадпрыемства па забеспячэнню здаровых і бяспечных умоў працы работнікаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі:
- Закона Рэспублікі Беларусь "Аб ахове працы" ад 23 чэрвеня 2008 года;
- Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 11 сакавіка 2004 г. №1 " Аб мерах па ўмацаванні грамадскай бяспекі і дысцыпліны»;
- Сістэмы кіравання аховай працы ў адпаведнасці з патрабаваннямі СТБ 18001-2009, сертыфікат адпаведнасці № BY / 112 05.04.01300355, укаранёнай на прадпрыемстве з 31 мая 2010 года;
- Плана мерапрыемстваў па ахове працы па Навагрудскім РУП ЖКГ і іншых нарматыўна-прававых актаў Рэспублікі Беларусь.
Агульнае кіраўніцтва кіравання аховай працы на прадпрыемстве па забеспячэнню здаровых і бяспечных умоў працы ажыццяўляе дырэктар.
Непасрэднае кіраванне аховай працы на прадпрыемстве ажыццяўляе галоўны інжынер Бузук Дзмітрый Адамовіч.
Метадычнае кіраўніцтва арганізацыяй работы па ахове працы і кантроль за яе станам ажыццяўляе бюро аховы працы. Бюро аховы працы складаецца з трох чалавек: начальніка бюро аховы працы, вядучага інжынера па ахове працы, інжынера па ахове працы.
У мэтах удасканалення дзейнасці па ахове працы на прадпрыемстве распрацавана і зацверджана "Палажэнне аб службе аховы працы" і " Інструкцыя аб правядзенні кантролю за выкананнем заканадаўства аб ахове працы»
Для арганізацыі працы бюро аховы працы абсталяваны клас па ахове працы, абсталяваны стэндам з камплектам плакатаў, інфармацыйнымі стэндамі, кампутарамі і аргтэхнікай, нарматыўна-прававой і даведачнай літаратурай.
У мэтах правядзення праверкі ведаў па пытаннях аховы працы набыта кампутарная праграма "Экзамен", якая дазваляе фарміраваць пытанні ў экзаменацыйных квітках у адпаведнасці з прафесіяй, пасадай і функцыянальнымі абавязкамі. Дадзеная праграма дазваляе вырабіць ацэнку ведаў з высновай спасылак на пункты нарматыўных дакументаў.
Для арганізацыі кіравання аховай працы, забеспячэнне патрабаванняў па ахове працы, папярэджання вытворчага траўматызму і прафесійных захворванняў, правядзення праверак умоў працы на працоўных месцах і інфармавання работнікаў аб іх выніках на прадпрыемстве створана камісія па ахове працы.
Падрыхтоўка (навучанне), перападрыхтоўка, стажыроўка, інструктаж, павышэнне кваліфікацыі і праверка ведаў работнікаў прадпрыемства па пытаннях аховы працы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з «Інструкцыяй аб парадку падрыхтоўкі (навучання), перападрыхтоўкі, стажыроўкі, інструктажу, павышэння кваліфікацыі і праверкі ведаў работнікаў па пытаннях аховы працы " на падставе распрацаваных навучальных праграм для розных катэгорый навучэнцаў.
Перападрыхтоўка і павышэнне кваліфікацыі спецыялістаў і работнікаў праводзіцца ў вучэбна-курсавых камбінатах.
Пры паступленні на працу ажыццяўляецца прафесійны адбор работнікаў, праводзяцца папярэднія пры паступленні на працу і перыядычныя медыцынскія агляды работнікаў.
Штомесяц на прадпрыемстве праводзяцца Дні аховы працы, асноўнай мэтай якіх з'яўляецца забеспячэнне здаровых і бяспечных умоў працы, павышэнне прафілактыкі вытворчага траўматызму і прафесійнага захворвання работнікаў прадпрыемства. Сумесна з прафсаюзнай арганізацыяй наладжана і забяспечана эфектыўнае функцыянаванне сістэмы перыядычнага кантролю на прадпрыемстве з удзелам грамадскіх інспектараў.
Для абароны ад уздзеяння небяспечных і неспрыяльных фактараў работнікі прадпрыемства забяспечаны спецвопраткай і сродкамі індывідуальнай абароны ў адпаведнасці з зацверджанымі нормамі па прафесіях і відах выконваемых работ.
Па выніках праведзенай атэстацыі працоўных месцаў па ўмовах працы работнікам прадпрыемства прадастаўляюцца наступныя віды кампенсацый:
- пенсія па ўзросце за працу з асаблівымі ўмовамі працы;
- дадатковы адпачынак за работу са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы;
- аплата працы ў павышаным памеры шляхам устанаўлення даплат за працу са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы.
У мэтах недапушчэння вытворчага траўматызму і прафілактыкі прафесійных захворванняў адной з функцый кіравання аховай працы на прадпрыемстве з'яўляецца планаванне мерапрыемстваў па паляпшэнні ўмоў працы.
Для стварэння ўмоў працы працуючых на прадпрыемстве абсталяваны санітарна-бытавыя памяшканні. пакоі прыёму ежы, якія адпавядаюць патрабаванням БНіП і СанПіН.
За 2022 год на мерапрыемствы па ахове працы затрачана 2093171 рублёў. Працэнт ад ФАП на мерапрыемствы па ахове працы склаў 26 %. На аднаго работніка сума склала 3317.6 рублёў. На закупку сродкаў індывідуальнай абароны выдаткавана 108776 рублёў. За 2022 год навучана 169 чалавекі, што складае 26.9%. Сума выдаткаваная на навучанне па пытаннях аховы працы склала 20872 рублёў. Сістэма кіравання аховай працы ў адпаведнасці з патрабаваннямі СТБ 18001-2009 ўкаранёна і сертыфікавана. Сертыфікат адпаведнасці на укаранёную сістэму кіравання аховай працы ў адпаведнасці з СТБ 18001-2009 ад 01 жніўня 2013 года № BY / 11205.04.01300992. За 2022 год выпадкаў вытворчага траўматызму і прафесійных захворванняў няма.
Асноўныя задачы арганізацыі і бюро аховы працы і надалей будуць накіраваныя на дасягненне і захаванне бяспечных і здаровых умоў працы работнікаў прадпрыемства.